Project Description
“Rana intervencija kod djece s Down sindromom u inkluzivnim predškolskim ustanovama” 2019. -imao je za cilj povećati znanje i vještine odgajatelja redovnih vrtića za rad sa djecom s Down sindromom, stvoriti preduslove za jačanje matematičkih kompetencija kod djeteta s Down sindromo, te osnažiti porodicu kao ključnog faktora u procesu djetetovog razvoja. Projekat je finansijsko podržalo Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke.
Realizacija projekta je bila u skladu sa planiranim. Ostvarena je saradnja sa partnerom JU “Djeca Sarajeva”. Obuka odgajatelje je trajala 4 dana po sljedećim temama:
I DAN – Dijete s Down sindromom – Predavač dr.Mensuda Hasanhodžić-
Doktorica Hasanhodžić je polaznike upoznala sa posebnostima djece s Down sindromom sa medicinskog aspekta; provela ih kroz Kalendar preventivnog praćenja zdravstvenog stanja osoba s Down sindromom; upoznala ih sa strukturom Programa rane intervencije kod djece s Down sindromom i njihovih porodica te kako stvoriti mrežu podrške oko djeteta.
II DAN – Biti odgajatelj u inkluzivnom okruženju sa strategijama koje podržavaju učenje i učešće djeteta s Down sindromom – Predavač: Dr.sc. Lejla Kafedžić–
Predstavljena je uloga odgajatelja u inkluzivnom okruženju, diskutiralo se o karakteristikama djece s Down sindromom, s posebnim naglaskom na pozitivne osobine, te su predstavljene strategije/metode/tehnike koje podržavaju učenje učenika s Down sindromom.
III DAN – Partnerstvo s porodicom– Predavači: Mr.sc.Sandra Bjelan-
Polaznici obuke su upoznati sa razlikom između saradničkih i partnerskih odnose između roditelja i odgajatelja/vrtićem, povećalo im se razumijevanje o značaju partnerskog odnosa. Polaznici obuke su upoznati sa strategijama za partnersko uključivanje roditelja te će neke od njih moći korisiti u aktivnostima sa roditeljima.
.
IV DAN – Funkcionalno učenje-Predavač: Aida Abdulović mr.sci
Odgajatelji su upoznati sa ključnim koracima u procesu pripreme djeteta za školu i svakodnevni život, sa fokusom na tehnike razvoja matematičkih kompetencija.