Project Description
Projekt Odgovorno roditeljstvo – temelj kvalitetne inkluzije osoba s Downovim sindromom 2019 / 20- imao je za cilj poboljšati kvalitetu života djece i mladih s Downovim sindromom u lokalnoj zajednici kroz psihosocijalno osnaživanje roditelja i djece s Downovim sindromom. To je povećalo roditeljske kompetencije na polju odgovornog roditeljstva i poboljšalo komunikacijske vještine za djecu i mlade.
Jedan od važnih segmenata ovog projekta bila je edukacija roditelja u okviru programa “Osobno usmjereno planiranje”.
Zašto nam je bilo važno da roditelji prođu ovaj program?
Vrlo često, svjesno ili nesvjesno, roditelji sami planiraju svoje dijete. Pridružuju im se svi oni koji rade s djetetom, logoped, odgajatelj, učitelj, ravnatelj škole … To je konstanta, počevši od osnovnih životnih vještina koje rade za svoju djecu (vezanje pertle, držanje čaše, pakiranje školske torbe itd.)) ne donosite određene odluke za svoje dijete (odabir prijatelja, odabir škole, zanimanja itd.). S jednog aspekta to je razumljivo. Svaki roditelj želi najbolje za svoje dijete i misli da mu takvi postupci mogu jamčiti uspjeh na polju na kojem to čini. Što se tiče roditelja djece s teškoćama u razvoju, roditelji pokazuju vrlo izražen zaštitnički stav koji sigurno negativno utječe na djetetovo samopoštovanje i cjelokupni razvoj.
Stoga je vrlo važno poučiti ih o važnosti uključivanja vašeg djeteta u sve procese, odluke i druge radnje koje utječu na njegov život.
Program osobnog planiranja, ili planiranja usmjerenog na osobu, upravo nudi taj koncept, „Ja sam važan“; „Mene se tiče“ „Ne o meni bez mene“.
Ali da bismo to razumjeli, moramo o tome naučiti. Netko nam to mora pokazati. Voditeljica programa Anka izetbegović to je savršeno učinila. Proces osnaživanja roditelja u smislu kvalitetnog roditeljstva prošao je sjajno. Prezentaciji je prisustvovala veća skupina roditelja, a četiri obitelji odlučile su proći individualno planiranje. Obitelji koje su odlučile proći postupak učinile su to jer su bile u stanju potrebe za takvom podrškom, odnosno njihovo je dijete bilo u određenoj tranziciji.
Njihove su reakcije, kao i reakcije djece, sjajne. Ova vrsta planiranja pomogla im je da stvarnije sagledaju okolnosti, mobiliziraju bliske resurse kako bi im pomogla da ostvare plan, a u konačnici će dijete ići putem kojim želi i što će ga učiniti sretnim i uspješnim.
Proces planiranja usmjeren na osobu prikazan je kroz videozapis koji može pomoći drugim roditeljima čija su djeca u određenim prijelazima.
Projekat je podržala Općina Centar.